Féléves lettem!!!

Hát igen! Ez is elérkezett. Bekerült a kormeghatározásomba az "év" kifejezés. Ugyanis féléves lettem. Nem semmi! Lássuk akkor, mit is tudok már…

Növekedés:

Jó szokásunk szerint csúszunk a védőnéni meglátogatásával, ezért egyelőre csak becsült adatokkal tudok előrukkolni.

  • Magasság: kb. 70 cm (Ami azt jelenti, hogy búcsút inthetek a 68-as ruciknak.)
  • Súly: kb. 7 kg (Szóval tutira sikerült megdupláznom a születési súlyomat.)
  • Fejkörfogat: kb. 42 cm (Nagy és okos fejem van.)

A hajam szépen gyarapodik, de a fogaim kiszúrtak velem, mert annak ellenére, hogy milyen korán elkezdték a növést, még mindig nem bújtak elő, éppcsak átsejlik két kis fehér szegletecske az alsó ínyemen…


Mozgásfejlődés:

Irtó ügyesen és gyorsan kúszom, így aztán anyáék már időnként repülőrajtra kényszerülnek, ha meg akarnak menteni minket (mármint engem és a különböző kiszemelt tárgyakat) egymástól.

Az időm nagy részét négykézláb töltöm, és egy-két lépés erejéig már megpróbálkoztam néhány mászómozdulattal is. Még mindig szeretem nyújtott végtagokkal égnek mereszteni a popómat, bár magam sem tudom, hogy ezzel mi is a célom.

Egyre gyakrabban kiülök a négykézlábas pózból oldalra, és arra is rájöttem, hogy ha így félfenéken ülve csak az egyik kezemmel támaszkodom, akkor a másikat remekül tudom használni a padló püfölésére.

Ha van kapaszkodóm, akkor már bármilyen helyzetből fel tudom húzni magam ülésbe.

Anyáék kezében egyfolytában az álldogálással próbálkozom, ami azt jelenti, hogy feltolom magam állásba, feszítek, taposok, erőlködök, nyújtózok, nekik gyakorlatilag csak az egyensúlyozásban kell segíteniük.

Beszédfejlődés:

Igyekszem nem elfelejteni a már megtanult szavakat, főleg mert ezekkel mindig sikerül levennem a szülőket a lábukról.

Továbbra is sokat szövegelek, bár anya szerint ezek még mindig csak értelmetlen szótagok. Viszont a hangommal már egyre változatosabb érzelmeket tudok kifejezni, szóval tulajdonképpen nincs is szükségem szavakra.

Egyéb szokások:

Fő tevékenységem még mindig a rágás és nyáladzás és rágás és nyáladzás és rágás és nyáladzás…

Emellett megkezdődött a hangos korszakom. Ugyanis rájöttem, hogy a tenyeremnek vagy különböző tárgyaknak a megfelelő erővel történő földhöz ütögetése roppant izgalmas hangjelenséggel jár. Szóval püfölök. Hasonfekve, félfenéken ülve, a szülők ölében, bárhol. És nagyon élvezem!

Amit szintén nagyon élvezek, az a mese. Apa ugyanis kitalálta, hogy már most elkezd mesélni nekem. Igazából nem mindig értem, miről is van szó, de nagyon szeretem, ahogy beszél hozzám – és csakis hozzám…

Szintén a kedvenc elfoglaltságaim közé tartozik az ide-oda kéredzkedés. Ennek az a lényege, hogy határozott jelzést adok le, hogy valaki vegyen már fel, és mikor elértem a célomat átnyüszögöm magam valaki máshoz. Miután vigyorogva kifejezem a történtek feletti elégedettségemet, ismét elkezdek nyafizni, hogy mégiscsak visszamennék az eredeti áldozathoz. Igazából a végtelenségig tudnám ezt csinálni, de sajna a célszemélyek általában hamarabb megunják ezt a mókát, mint én.

Mindennapjaim:

A napirendem nem sokat változott, ami nagy csoda ebben a hőségben. Szopizás 3 óránként, közben némi víz kortyolgatása, napközben 2-3 alvás (ebből az 1 óra körüli a biztos a délelőtti és a délutáni időnként elmarad), viszonylag késői fürdés és elalvás. A nagy hőség és erős napfény miatt napközben, ha nem muszáj, nem nagyon dugjuk ki az orrunkat, így a séták reggelre vagy estére korlátozódnak.

Újdonságok:

Mivel én már egy naaagy 6 hónapos baba vagyok, elkezdtük a kóstolgatást. (Csak titokban súgom meg, hogy egyszer már megnyalhattam az őszibarackot, de hivatalosan csak most indul a dolog.) Tehát az első ünnepélyes kísérletet almalével végeztük. Azt hiszem, szeretni fogom…

 

3 thoughts on “Féléves lettem!!!

  1. Drága Csenge az isten éltessen sokáig, puszillak a hatodik hónapos szülinapodon. Ági nagyi

  2. Szia kis Csenge! Isten éltessen sokáig ennek a szép napnak az alkalmából. Gyönyörűen fejlődsz. Millió puszi
    Csilla nagyi és Pistapapa

  3. Szia Kedves Csenge!
    Gratulálunk néked, hogy elérted ezt a nagy kort! Én még előtte vagyok, majd én is almalével ünneplem. Anyuék elbámulászták, hogy Te már micsoda tornamutatványokra vagy képes, és elábrándoztak rajta, hogy hamarosan én is ilyesmikkel fogom őket elkápráztatni. Igen. bitzosan. Arra már rájöttem, hogy ha anya iszik, az pont olyan, mint mikor nekem baracklevet ad – de arra még nem, hogy akkor én miért nem kapok mindig, ha ő ihat? És csodálkozik, ha sírok, mikor elveszi a számtól a poharat!!! Hát 5 hónapos koromig képes volt eltitkolni előlem, hogy ez ilyen finom! Én még csak gurulok. De azt franciaágyon, kiságyban, járókában, és ahol csak engedik, gyakorlom! Jaaa, és képzeld el, van két lábam, és nagyon finom az is. Meg a kezem is. De az már uncsi.

    Puszillak, majd ha anyu megint idehoz püfölni ezt az izét, akkor megint írok!:)
    Bogika (anyuci Tuba Anett)

Vélemény, hozzászólás?

