Az első kenyér

…legalábbis az első saját sütésű… Hát igen, minket is utolért a kenyérsütési láz, és egyáltalán nem bánom, sőt a jelek szerint a család többi tagja sem.

Utánaolvastam pl. a Hugipakkban, videót is néztem róla, és egyre valószínűbbnek tűnt, hogy még én is meg tudom oldani. Szóval nekiláttam. A következő receptet vettem alapul:

  • 750 g liszt
  • 1 evőkanál száraz élesztő
  • 1 evőkanál só
  • 4 dl meleg víz
  • 2 dl tej
  • 1 evőkanál méz

Első körben csak fél adagot sütöttem, ne vesszen annyi anyag kárba, ha nem jön össze. (Szerencsére összejött, de még hogy!) A hozzávalókat robotgéppel összekevertem, majd langyos helyen, konyharuhával letakarva 1,5 óráig (jól olvastad, tényleg 1,5 óra!) kelni hagytam. Ezután lisztezett deszkára borítottam a tésztát, meghajtogattam (lásd: a fenti videó), éskevés liszttel meghintve további 20 percig hagytam kelni, miközben előmelegítettem a sütőt és az edényt 250 fokra. A kenyeret elvileg fedővel elátott edényben (jénaiban vagy vaslábosban) kell sütni, de nekem ilyen nincs, így alufóliával letakart kenyérsütőformába helyeztem a középen megvágott kis cipót. Az első 25-30 percnyi sütés fedővel történik, a további 15-20 perc fedő nélkül. Az eredmény pedig önmagáért beszél: kívül ropogós, belül puha, illatos kenyérke!

 

Érdemes kipróbálni, még nekem is sikerült, elsőre, rossz sütővel, vaslábas nélkül… Hajrá!

One thought on “Az első kenyér

Vélemény, hozzászólás?

