Adventi kézműveskedés

Az advent az egyik kedvenc időszakom. Rendszerint már november elején elkap a karácsonyi hangulat, és alig várom, hogy elérkezzen a karácsony előtti negyedik vasárnap, amikor már “legálisan”, a család számára is elviselhető elfogadható módon megkergülhetek egy kicsit. Végre kikerülhet az ajtóra az adventi ajtódísz, amihez legtöbbször felhasználok valamit a tavalyiból, de azért minden évben picit más. Előző évben pl. nemes egyszerűséggel egy fehér filcből kivágott angyalkát akasztottam ki (amit kivételesen készen kaptam), idén úgy gondoltam, hogy nem ártana némi körítés mellé…

 

És persze időre el kellett készülnie az adventi koszorúnak is. Természetesen a sok termés és kiegészítő láttán rögtön elkapott a vásárlási hév, és teljesen megfeledkeztem a gondos tervezésről, így sikerült olyan gyertyákat vennem, amik a kis koszorúra helyezve egészen idétlenül néztek ki. Ki kellett hát találnom egy B tervet: állítsuk a gyertyákat a koszorú közepére! Persze ez sem jött össze, mert ehhez is nagyok voltak a gyertyák. Márpedig ezeknek maradniuk kell! Így született meg az ezúttal már végleges, C terv. A koszorúalapon átszúrtam néhány kihegyezett hurkapálcát, hogy legyen egy, a koszorú felszínével közel egy magasságban lévő “rácsom”. Erre állítottam rá a kockagyertyákat egymástól kb. fél centis távolságra, így kialakult közöttük egy kereszt alakú rés. Felkerült még a szalag meg néhány dísz, és kész is lett az idei adventi koszorúnk.

 

Még valamikor év közben rábukkantam az interneten néhány nagyon helyes, termésből készült karácsonyfadíszre, és már akkor elhatároztam, hogy ezúttal elmaradnak az aranygömbök és selyemszalagok, mert nekem ilyen kell! Sajnos már nem találom a lelőhelyet, de a képeket még azon melegében letöltöttem, így van honnan ihletet meríteni. Tehát már készülnek az új karácsonyfadíszeink is, de fotót majd csak a teljes kollekcióról mutatok.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

