Tudnak gyászolni a kétévesek?…

Ezen szerda reggel óta gondolkozom. Kedd este tudtuk meg, hogy elveszítettük Meggymagot. Egész este sírtam, Csenge egész este vigasztalt. Nem igazán értette, mi a baj, de látta, hogy Anya végtelenül szomorú. Másnap korán reggel felébredtem, és átmentem a nappaliba, tettem-vettem. Aztán Csenge is felkelt, átjött hozzám, és olyat csinált, amit azelőtt soha. Megkért, hogy engedjem le az összes redőnyt (eddig éppen, hogy felhúzatta őket, ha le voltak engedve, nem szereti a sötétet), aztán az így besötétített szobában hosszasan kuckózott az ölemben. Nagyon jóleső együttlét volt. És azóta is azon gondolkozom, hogy vajon a kétévesek tudják-e, mi az a részvét, és tudnak-e gyászolni…

4 thoughts on “Tudnak gyászolni a kétévesek?…

  1. szerintem tudják, valamilyen szinten tapasztalták milyen elveszíteni valamit, és most érezheti,hogy ez nem kis “valami” , hanem, valami miatt nagyon szomorú vagy,
    az empátia meg bennük van.
    Ildikóka

  2. Szerintem a kétévesek (és kisebbek is) tudnak mindent, sőt sokkal többet, mint mi…
    ((Amikor Julival kb. félidős voltam, volt egy ismerős kisfiú, aki egyszercsak fogta magát, felmászott az ölembe, ráfektette a fejét a hasamra… Egy darabig úgy maradt (közben mindenki sikitozott, hogy “jajjmegrúgvigyázz”), majd mindentudóan rám nézett és óvatosan lemászott. Teljesen elképesztő volt, éreztem, hogy ő most tudja, h ott bent van egy másik ember, és valahogy-valamit megosztottak egymással…))

  3. Kedves Zita!

    Nagyon sajnálom! 😦
    És igen csatlakozom az előttem szólókhoz/írókhoz, biztos, hogy tudja, hogy történt valami szomorú dolog!

Vélemény, hozzászólás?

