A Baba

Már majdnem egy éve annak, hogy megígértem, írok a Babáról. Akkor még csak ennyi látszott belőle (bal alsó sarok):

…de most a cél érdekében, készítettem róla egy pofásabb fotót is, íme:

Jelenleg kölcsönruhában van, ugyanis Csenge néhány hónappal ezelőtt felfedezett egy zsák mélyén egy klasszikus gumifejű csecsemőbabát, és teljesen rákattant, így szegény elárvult Baba (illetve ahogy becézős korszakában Csenge nevezte: Babaka) helyett kénytelen voltam neki meleg ruhát varrni. A meglepő fordulat az volt, hogy egyidőben a ruha elkészülésével, Csenge váratlanul visszakattant Babakára, és így most ő feszít a vagány melegítőruciban. (Szerencsére hasonló méretben nyomul, mint a gumifejű.)

No, de mit lehet tudni Babakáról? Babaka egy ideje nem Babaka. Ha jobban belegondolok, jó darabig, amíg nélkülöznie kellett Csenge figyelmét, szinte meg sem szólítottuk. Most, hogy újra előtérbe került, rákérdeztem, hogy mi a neve, mire Csenge közölte, hogy Baba. Szóval Babaka most éppen Baba, aztán ki tudja, milyen nevet fog kapni, ha Csenge idővel hajlandó lesz böcsületes névvel ellátni.

A részleteket tekintve Baba testanyagból készült és gyapjúval van kitömve. Formáját leginkább a szabásnak köszönheti, illetve némi tömés közben alkalmazott trükknek. Fejét úgy csináltam, ahogy a Waldorf-manókét, -babákét szokás. A karjait és lábait picit másképp rögzítettem, mint azt hagyományosan szokták az ilyen típusú babáknál, illetve extra még a köldök és a formás kis popsi is.

A technikai részletek kedvéért készítettem pár meztelen fotót is róla. Remélem, nem fog megsértődni miatta…

Összességében elég nagy munka volt, így mielőtt bárki rákérdezne, nem, nem varrok több ilyet, sőt titkon abban reménykedem, hogy Csenge a leendő tesókkal is hajlandó lesz megosztozni ezen az egyetlen darabon…

Reklámok

4 thoughts on “A Baba

  1. Ez valami eszméletlenül jó! A részletek a fenékkel, köldökkel…a pofija igazi baba…hát, kár hogy többet nem varrsz belőle 😦

  2. Ez a csecsemőbaba nagyon jól néz ki. Van hozzá szabásmintád? Én nemsokára szülök, és ilyen babát készülök készíteni.

  3. @vettivett

    Eléggé hasraütésszerűen készült, úgy rémlik, hogy a kezéről és a lábáról utólag levettem a szabásmintát, de a többiről biztos nincsen. Ha megtalálom, felteszem. Esetleg tudok méreteket írni, ha kéred.

    Gratula a babóhoz! Szép szülést, születést!:)

Vélemény, hozzászólás?

