Szobatisztaság – haladó kurzus

Hmm, hol is kezdjem? Arról már biztos írtam, hogy nyáron Csenge napközben nem igen használtunk pelust. Hihetetlen módon be is lendült a szobatisztaság projekt, de ez sajnos csak addig működött, amíg a leányzó félpucéran rohangászhatott itthon. Amint valamit feladtam rá, bepisilt. (Lehet, hogy már akkor több időt kellett volna hagynom a balesetek megtapasztalására, de valamiért akkor inkább úgy döntöttem, hogy vagy csupasz popó vagy pelus.) Aztán eljött az ősz, és a fűtés nélküli, jégverem lakásban nem hagyhattam meztelenkedni, így napközben is visszakerült a pelenka. Én meg jól elkezdtem belepörgetni a szobatisztaság mizériába, és valószínűleg ez nem tett jót Csengének, így jött egy rövidebb visszaesés, majd észbe kaptam, és úgy döntöttem, egy ideig nem szekálom ezzel. Meg is lett az eredménye!

Csenge egyszer csak elkezdett ismét szólni, ha pisilnie kellett, no és közben beindult a fűtésszezon is, így újra nekiálltunk a pucérkodásnak – viszonylagos sikerrel. Azért írom, hogy viszonylagos, mert ugyanott kezdtük, ahol abbahagytuk: alul-semmi verzióban teljesen önállóan működött a bilire járás, de amint adtam rá valamit, jött is a baleset. Így egy darabig inkább hagytam meztelenkedni, hadd élvezze ki a pelenkátlanságot. Ezután vicces fordulat következett: egyik alkalommal Csenge elfelejtette megfogni a kipattentolt body alját, és annak rendje és módja szerint bele is lógott a bilibe. A kis hölgyet időnként elkapja a tisztaságmánia, ahogy most is, és teljesen kikelt magából, hogy pisis lett a ruhája. Ennek az lett a következménye, hogy a továbbiakban minden létező ruhadarabtól megszabadult mielőtt leült a bilire. Ezen eleinte jót derültem magamban, aztán hirtelen a fejemhez kaptam – na most!!! Úgy gondoltam, hogy talán most kezdett Csenge ráérezni arra, hogy le kell vennie a ruháját pisilés előtt. Eme világot rengető felfedezésemen felbuzdulva egyik reggel fogtam magam, és bugyit húztam Csengére, miközben elmondtam neki, hogy “ne feledd, ez nem pelenka, hanem bugyi!”… Aztán persze az első pisi rögtön bele is ment a bugyiba, de nem adtam fel. Megbeszéltük, hogy hát igen, ez a különbség a pelenka és a bugyi között, és láss csodát, a nap további részében minden pisilés előtt szorgosan letolta a bugyiját. A hirtelen jött sikertől felbátorodva, a lefekvések előtt rá is kérdeztem, hogy kell-e pisilnie, és abszolút partner volt a dologban, minden alvás előtt pisilt egyet, így délután nem is kapott az alváshoz pelust, csak éjszaka, de az is feleslegesnek bizonyult, mert reggel még mindig teljesen száraz volt.

Roppant büszke vagyok! Ez már pár napja működik. Csenge nem pisil/kakil be, pedig időnként már nadrágot is merek rá adni, és minden indulás vagy elalvás előtt szófogadóan megpróbál bilizni egyet. Ha ez így megy tovább, mégsem kell pelenkát adnom rá 18 évesen.:)

Reklámok

6 thoughts on “Szobatisztaság – haladó kurzus

  1. Hajrá! Ügyes Csenge. Csabi is ügyeskedik, a böcsibe inkább bugyi pelust kap, mert a nagydolgok még nem mennek. Szépen haladtunk, de ez a vírus fertőzés felborította az egészet.

  2. Nagyon ügyes!
    Az én nagyobbikom 4hónappal fiatalabb Csenginél. Kétszer kezdett bele a pelus nélküli létbe (pár hónap eltéréssel) és csak 3hétig tartott mindkétszer. Annyira belefeledkezik a játékba, nem érzi/nem érdekli, hogy jön ki valami…így sajna nálunk ez még messze van 😦

  3. Éljen!!! Gratulálok! Zita, annyira készülnénk Hozzátok egy kis kendőzésre, de sajna állandóan betegek vagyunk. Most meg már jönnek az ünnepek is, remélem hamarosan összejön.

  4. Hát tényleg ügyes a kiscsaj, ha belegondolok, hogy mekkora baklövést követtem el ezzel a rágörcsöléssel… De még szerencse, hogy időben észbe kaptam…

    Viraggio, várunk bármikor! De február után már csak Nagykovácsiban találtok meg minket.;)

  5. Nem is érdemes rágörcsölni. Engem a gyerekorvos szekált állandóan, mert Csabi folyékonyan beszél, ugyan már minek neki a pelenka. Talán mert nem érzékeli, hogy ki kell menni? Mert elfut tiltakozik? Néha azt hiszik a gyerekek attól, mert betöltik az x életévüket napra, percre pontosan mindent úgy csinálnak ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Gyakorolunk, ügyeskedünk, aztán majd tavasszal amikor már nem kell harisnya+melegítő és nem 3 napig fűtök padlógázzal, hogy száradjanak a ruhák, végleg levesszük

Vélemény, hozzászólás?

