Gesztenyés-meggyes torta

Ha nem lett volna Mr. Murphy, akkor valószínűleg az sem történik meg, hogy pont a legnagyobb diétázás idejére esik egy szülinap. A szülinaphoz pedig torta is dukál… Na de hogyan süssünk tortát tej, tojás, glutén, kakaó (ja, mert menet közben ez is gyanúba keveredett), olajos magvak, aprómagvas gyümölcsök és hasonlók nélkül nélkül??? Először azt gondoltam, ez az igazi mission impossible, de végül csak sikerült. Az eredmény az alábbi gesztenyés-meggyes torta lett:

 

Hozzávalók a piskótához:

  • 20 dkg liszt (Bezgluten piskótakeverék)
  • 8 dkg cukor
  • 1 tk sütőpor (gluténmentes, pl. Bezgluten vagy Haas)
  • 1 tk. szódabikarbóna
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 6 ek. olaj
  • 2 dl víz
  • 1 ek. 10%-os ecet

Hozzávalók a töltelékhez, díszítéshez:

  • 50 dkg bio gesztenyemassza (Maroni)
  • 2 dl rizstejszín
  • cukor ízlés szerint
  • rum vagy rum aroma ízlés szerint
  • 2 üveg meggybefőtt (tartósítószermentes)
  • 1 tk. agar-agar por

Elkészítés:

Azt találtam ki, hogy félretéve minden szkepticizmusomat, megpróbálom elkészíteni az egyik korábban talált tej-tojásmentes piskótareceptet gluténmentes liszttel. A kétkedés abból származott, hogy a recepttel még normál liszttel is csak félsikereket tudtam elérni, a gluténmentes lisztkeverékek pedig csak tovább szokták nehezíteni a dolgomat, de némi kísérletezés után kiderült, hogy a Bezgluten piskótakeverékkel egész könnyű, finom tésztát lehet összedobni. Azt nem tudom, hogy a piskótaformám mérete vagy a sütőm vagy maga recept vagy ezek együttesen eredményezték-e, hogy nem lett olyan magas a piskóta, mint szerettem volna, ezért két lapot is készítettem (azaz a fent adag 2x-esét vettem), hogy igazán szép tortát kapjak. A tészta hozzávalóit az ecet kivételével simára kevertem, majd gyorsan hozzákevertem az ecetet is, sütőpapírral bélelt formába öntöttem, és kb. 150 fokra (légkeveréssel) előmelegített sütőben 30-40 percig sütöttem. Mindenképp érdemes tűpróbával ellenőrizni.

Közben elkészítettem a gesztenyés tölteléket. Kiolvasztottam a gesztenyetömböket, a rizstejszínnel fellazítottam, majd cukorral és rummal ízesítettem. A két üveg meggybefőttet lecsöpögtettem, az egyik üveg levét fel is fogtam egy edényben. A léhez hozzáadtam az agar-agar port (a zselatin állítólag szarvasmarhából származik, így nálunk most az sem játszik), lassan felforraltam, és félretettem hűlni.

Az alsó piskótalapot megkentem gesztenyével, került rá egy réteg meggy, amire ráöntöttem az addigra hűlni kezdő, így sűrűsödő, agar-agaros lé 2/3-át, hogy összefogja a meggyeket. Erre ráfektettem a másik lapot, megkentem a tetejét és az oldalát gesztenyével, díszítésként pedig meggyet és habkinyomóval formált gesztenyehalmokat használtam. A maradék agar-agaros levet újra felmelegítettem, hogy szép sima legyen, és a díszítések közé öntöttem zselatinnak.

 

(Megjegyzés: A receptben szereplő márkákat sokkal inkább közérdekből, mint reklám céljából neveztem nevükön.)

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

